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Preguntes freqüents: reserves de vols per a Argentina

Quines aerolínies tenen polítiques de cancel·lació flexible per als vols a l'Argentina a causa de la COVID-19?

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Les 5 aerolínies principals que volen a l'Argentina

Puntuacions segons les valoracions dels clients de KAYAK

7,7
KLM
Puntuació total basada en 3.638 valoracions
7,9
Embarcament
7,6
Comfort
8,4
Personal
7,2
Oci
7,4
Règim
Valoracions de les aerolínies

Avantatges: "Asientos cómodos"
Queixes: "Mejor comida"

Avantatges: "Seats were very comfortable. Plane interior was in new condition, including electronic window shade tinting."
Queixes: "Staff was not particularly warm or attentive. Was never offered more to drink, and after asking for more wine was ignored."

Avantatges: "The plane ✈️ itself the attendants . The entertainment on board. Really great"
Queixes: "Nothing dissatisfying about the flight nor the airline staff . Very polite, very professional. It was a Great flight. For long trips this airline is one of the best."

Avantatges: "Desde la comida hasta los asientos. Todo buenisimo"
Queixes: "Mejorar las peliculas, un poco antiguas"

Avantatges: "La tripulación muy gentil"
Queixes: "Nada"

Avantatges: "el vuelo se ha cancelado y no nos han dado explicaciones"

Avantatges: "Tripulación amable Buen servicio"
Queixes: "Avion incomodo Sin conexiones para cargar telefono Sin entretención abordo"

Avantatges: "Todo"
Queixes: "Hubiera preferido viajar en 788 dream liner. Son mas silenciosos y aire menos seco"

Queixes: "Me cambiaron la ruta vía Paris ampliando 2 horas mi escala"

Avantatges: "The socks offered in business were comfortable and nice looking. The red wine was good."
Queixes: "The food was just average and the seat not too comfortable"

Avantatges: "The crews were pretty great!"
Queixes: "The regulating of the temperature."

Avantatges: "En Amsterdam cambiaron de puerta de embarque varias veces. Al salir del primer vuelo Bilbao Amsterdam nos dijeron la B30; alli no era y en los monitores vimos la B06; luego al ver que 30 min antes de salir nadie se movía en el embarque. Vimos que se cambió a la B34. El vuelo se retrasó 20min."
Queixes: "Ya que existe la app de KLM debería actualizar la puerta de embarque para evitar confusiones y stress. Y siempre la megafonía de los aeropuertos. No comprendo que con todos los adelantos que hay en audio, sigamos escuchando tan mal las megafonías y aquellos que hablan tengan tan mala dicción."

Avantatges: "La tripulación"
Queixes: "No sé"

Avantatges: "Todo"
Queixes: "No sé"

Avantatges: "Staff were professional and polite."
Queixes: "Despite zone boarding, boarding and disembarkation were very slow. Passengers like me with flight connections were very anxious regarding missing these."

Avantatges: "El abordaje deberían hacerlo de una manera más ordenada. Los sobrecargo no son para nada amables, ven a las a los pasajeros con difucultades y no son ejecutivos en ayudar o resolver inconvenientes. El avión muy incómodo, muy poco espacio. La comida de bune sabor pero escasa."
Queixes: "La amabilidad de los sobrecargos, No son para nada amables, lucen aburridos de su trabajo como que no lo disfrutan. El abordaje es lento y desordenado, no ayudan a que los pasajeros se acomoden y sus maletas, antes lo hacían. Perdieron mi equipaje de ida y de venida. NAdie responde."

Avantatges: "Muy buena atención de la tripulación"
Queixes: "Tener más variedad de películas"

Queixes: "The flight was a bit delayed, but the airline handled it incredibly well. I was put up in a great hotel with good free food and caught another flight the next morning."

Avantatges: "La atención de la tripulación"

Avantatges: "La atención"
Queixes: "Comida"

Avantatges: "La atención fue muy buena"
Queixes: "Los asientos y q en vuelos cortos den algún aperitivo o algo de comer o beber"

Avantatges: "La atención"
Queixes: "Los asientos"

Avantatges: "The entertainment was amazing"
Queixes: "The seats were a bit hard"

Avantatges: "La tripulación excelente pero nos mojamos un poco al subir al avión desde el bus."

Avantatges: "Service is awesome. Food is great."
Queixes: "People with short connection are affected by the 15 to 25 minutes delay."

Queixes: "Muy bueno"

Queixes: "Todo bien"

Queixes: "This was just a short commuter flight from Lyon to Amsterdam for connection."

Avantatges: "el estado general del avión"
Queixes: "el proceso de webcheckin si hacés web checkIn y no pasás a despachar equipaje, antes de abordar te tienen un rato documentando datos que en realidad uno ya cargó"

Avantatges: "Muy amable la tripulación y la limpieza del avión a pesar de haber subido en una escala"

Avantatges: "Being fed was amazing and watching free TV was great!"
Queixes: "I wish there were personal fans because it got uncomfortably hot sandwiched between people"

Avantatges: "Nice seats. Only seats with a row of 2, which is what I wanted,"

Avantatges: "Amazing crew"

Avantatges: "El.asiento y las peliculas eran buenas!."

Avantatges: "Good food, friendly service"
Queixes: "More trash pickup; only one round of beverage service"

Avantatges: "Time was excellent even considering a connection delay they had. Very polite crew members. Good entertainment options."
Queixes: "Cabin was crowded. Leg room was scarce, short seating space. Almost no room for sleeping if you're not a frequent economy traveler."

Avantatges: "La comodidad, comida y variedad de peliculas!"

Avantatges: "KLM perfecto todo muchas gracias"
Queixes: "Pegasus retrasó su vuelo en stambul y tuve que realizar todo el procedimiento nuevamente"

Avantatges: "Fue un vuelo cómodo y muy sencillo de realizar."
Queixes: "Estuvo demorado casi 40 minutos y al momento de recoger equipaje también se demoró 25 minutos en comenzar a entregar maletas."

Avantatges: "El crew abordo es algo frío pero siempre es muy cordial y responsable. Fue un vuelo a tiempo y rápido, pude llegar a mi conexión sin problema. Pedí menú vegetariano y lo cumplieron a la perfección."
Queixes: "En Kayak habia pagado un extra para elegir asiento, pero no me lo reservaron a la hora de hace rato check in online, les recomiendo que no lo paguen y hagan check in las 30 hrs antes señaladas y elijan lugar o paguen el extra directo en la página de KLM."

Avantatges: "Smooth flight."
Queixes: "Seat a little cramped."

Avantatges: "Amabilidad personal vuelo. Amplitud asientos."
Queixes: "Perdimos la conexión por un retraso en el vuelo y tuvimos que hscer cola durante horas para cambiar el vuelo y tuvimos que budcarnos el hotel por nuestra cuenta. Fatal servicio de klm en schipool."

Avantatges: "Flight crew very nice"
Queixes: "Paid $70 for seat with more leg room and was the exit role to main entrance. No overhead space for carry on: broken food tray holder. People stepping on my feet. And gather in your space waiting for bathrooms. Window seat had no room for feet because of closed door"

Queixes: "Avión viejo y sin poder cargar usb"

Avantatges: "The staff tried to help me when it was evident we would not arrive on time"
Queixes: "The connecting flight is too short of a time. We were late out of LAX and I missed my connection and had to sit in airport for 5 hours. Missed my grandson’s third birthday party. Just made me sad as Travelled from far to try to make it."

Avantatges: "Flying with KLM is a pleasure"

Avantatges: "Comida, servicio, Condiciones durante el vuelo"
Queixes: "Mal manejo de equipaje, maleta abierta y con prenda robada, retraso en el vuelo"

Avantatges: "La atención abordo y la comodidad de las sillas me gusto mucho la aerolinea"

Avantatges: "Seats were comfortable and there was enough room for hand baggage. I slept during the flight so do not have opinion on entertainment."
Queixes: "Not able to charge my digital devices. When serving beverages and food, the same flight attendant missed me a few times. That was annoying but other attendants were very nice."

Queixes: "Would not let us board with 25 minutes prior to departure Because they lock their doors 35 minutes prior"

Queixes: "Que no hagan esperar tantas horas y luego cancelar y reprogramar el vuelo para el dia siguiente"

Avantatges: "The variety on the LATAM Play."
Queixes: "There was no vegetarian food. I do not eat meat and the only available sandwich had ham. Having an only cheese option is not that expensive or complicated..."

Avantatges: "La tripulación fue amable"
Queixes: "La puntualidad. Tuvimos retraso"

Avantatges: "En general servicio en todo"
Queixes: "El proceso de checkin para entregar el equipaje es el mismo que un checkin completo, por lo que imprimir y colocar las cintas de equipaje es prácticamente demás"

Queixes: "Llegue 1h 15min antes de mi vuelo y no me dejaron abordar con mi equipaje de cabina. Además la atención fue terrible y me trataron mal."

Queixes: "Almost everything. This airline charges normal fees and offers low cost service. Very bad"

Avantatges: "El vuelo fue muy tranquilo y rapido"
Queixes: "La comida"

Avantatges: "Everything on time. 30 minutes ahead of schudle"

Avantatges: "que brinden bebidas cafe o gaseosa sin costo."

Queixes: "Better Communication from LATAM. We didn't know if the flight was going to be cancelled due to the unrest in Santiago. All worked out."

Avantatges: "Fueron puntuales"

Avantatges: "Servicio"
Queixes: "Check in"

Avantatges: "Tripulación cordial."
Queixes: "Asientos con poco espacio entre uno y el de adelante."

Queixes: "Viajar en otra aerolinea"

Avantatges: "The crew was very friendly and attentive."

Queixes: "Las instalaciones del aeropuerto de Jauja, entiendo que no esta dentro de sus responsabilidades"

Avantatges: "I'm not sure since I slept through most of the 90 minute flight, which is a good sign, I guess. It was an older plane with no entertainment system, but I hate those things, so fine by me. I missed the food this time around, but it was a crappy cold sandwich when I took the same flight a few weeks earlier, but it's a 90 minute flight, so what do you expect?"
Queixes: "The boarding process was pointless While this is a quirk of the airport, the airline should change their procedure for this scenario. LATAM splits passengers into different groups: first class, special needs, priority because you paid, everybody else. That's fine at most airports. At Santiago's airport, however, passengers ride a bus from the gate to the plane, mixing up all the groups on the bus, so what's the point? Worse, special needs passengers were the first to get on the bus, but end up last to get off screwing over the elderly and those with small children. What a system!"

Avantatges: "Buena comida y entretención"
Queixes: "Limpieza del avión, asientos y la manta de abrigo"

Avantatges: "My fellow passengers."
Queixes: "Entertainment — too limited, not enough choices, interface/system is outdated. Terrible service — no food service for entire first part of flight. Cancelled meal because of turbulence."

Queixes: "Muy poco espacio entre asientos"

Avantatges: "There was an empty seat next to mine and that made the trip bearable!"
Queixes: "More comfortable seats and ample food selection (especially for snacks)."

Avantatges: "Asiento cómodo y espacioso"
Queixes: "Desembarque, muy lento y con problemas"

Queixes: "The check-in and boarding process was chaotic. Only one check-in station accepted credit cards to pay for check bags, creating a long delay when the printer broke."

Avantatges: "La atención de la tripulación"
Queixes: "El cobro de la maleta y por elegir asiento"

Avantatges: "Avión antiguo 777-200"
Queixes: "Entretenido a bordo"

Avantatges: "El avión impecable, el personal muy atento"

Avantatges: "todo normal a tiempo"
Queixes: "todo muy comodo y puntual"

Avantatges: "el entretenimiento y comodidad de los asientos estubo bueno"
Queixes: "lo mediocreo o pesimo d ela empresa son sus empleados de ventanilla casi ocasionan que pierda mi vuelo la chcia que me atendio cada momento tenia que buscara la supervisora para ver que tenia que hacer o como seguir, en resumen un desatre completo. y al supervisora que mas paraba ocupada."

Avantatges: "Buena atención muy amables!"
Queixes: "El refrigerio"

Queixes: "El personal de tierra es muy grosero"

Avantatges: "La comida"
Queixes: "La comodidad de los asientos. Son muy duros."

Avantatges: "Não voei e não me deram condições de mudança jamais volto a comprar com vcs"
Queixes: "Proceder com reembolso"

Queixes: "Food"

Avantatges: "Quick flight from Medellin to Barranquilla. Easy checkin & boarding. Crew was helpful getting everyone onbard and ready to go. No issues."

Avantatges: "Food"
Queixes: "Better pillows"

Avantatges: "The snack was ok."
Queixes: "The flight was delayed for over one hour and a half and nobody could tell us why"

Queixes: "Too tight, no entertaintment"

Queixes: "Overbooked and put on another flight 5 hours later"

Avantatges: "On time"
Queixes: "Nothing"

Avantatges: "Good service and food. Though food tray was small. not very many choices. Pleasant crew."
Queixes: "The boarding process in Lima was chaotic. I was to continue on the same plane from Miami and Lima to Buenos Aires, however, nobody mentioned I could stay on the same aircraft, so they made me go off the plane out the arriving area hall, again through security, which was a hassle, almost forgot my wrist watch..... all that to end up in the same gate to board the same plane. a total waste of time and energy...."

Avantatges: "Great airline. New Boeing 787. Very courteous crew. Nice business cabin with reclining seats and seatback IFE. Light meal served with some very good Chilean wine. As they are part of One World I used the very spacious Iberia lounge which also made the whole trip extremely comfortable"
Queixes: "No negatives"

Avantatges: "I liked that there was plenty of friendly, professional help along the way."

Avantatges: "Friendly employees"
Queixes: "Seat pitch"

Avantatges: "Vegan food please!!!"
Queixes: "Las time change my AirPort"

Queixes: "No wifi service"

Queixes: "aeronave vieja, mucho ruido."

Queixes: "Pantallas malas y espera arriba del avión para el desembarque x más de media hora"

Avantatges: "Excellent boarding, something that all the airlines should do: starting boarding from the back of the plain. Boarding is much faster."

Avantatges: "El viaje, el desayuno, la educación la puntualidad y llegamos todos santos. Claro que son dos horas! Cuando vuele más lejos, no se preocupe, que cuando me quejo, es con razón!"
Queixes: "Los que acomodan las valijas."

Avantatges: "La tripulación fue genial!!"
Queixes: "La comida debe mejorarse (no en cantidad sino en calidad),"

Avantatges: "Clean plane , good crew ,"
Queixes: "they didn't load my baggage from flight 1 to 2"

Avantatges: "Yeah Everything well organized"
Queixes: "I believe so"

Avantatges: "La tripulación muy amable y preparada para cualquier tipo de problema"
Queixes: "mis maletas no llegaron en mi mismo vuelo una falta de respeto ademas me abrieron las maletas y me sacaron cosas con la excusa de control de aduanas."

Avantatges: "The crew was OK, but nothing special."
Queixes: "Air France should not sell tickets for which the connection flights are almost impossible to catch. My luggage was not transferred to my connecting flight. I had to run to catch the flight to Bucharest. At CDC there were only two custom officers for checking passport of EU citizens, on a Saturday morning with hundreds and hundreds incoming travelers. On top of it, one female officer was rude. Typical french :("

Queixes: "I not get to go my flight, I couldn't get reimbursement"

Queixes: "Revisar los asientos. El mio no se reclinaba"

Avantatges: "Nothing"
Queixes: "They have a terrible communication problem, they never communicated why the flight was late, they never communicated what they were doing or what was happening. Bad customer service. Bad communication with the client. They told us when I asked several times that we would not lose our connection and that everything was fine and that was not the case. We lost the connection. No one told us anything. Another problem was that the girl in the boarding process removed the suitcases tickets from the boarding pass and did not want to return them, and held it without any cause. Without that tickets we can not claim the bags. The flight staff went looking for us. Pretty sad and disappointed by their service. I understand that they were causes outside the airline but must communicate to the client. They cannot remain silent and say nothing."

Avantatges: "Me devolvieron"
Queixes: "Dando consulta de los requisitos"

Avantatges: "La tripulación"
Queixes: "La espera en el abordaje"

Avantatges: "La comida"
Queixes: "Todo ok"

Avantatges: "Comida aceptable"
Queixes: "Que la aerolínea no cobre el equipaje a chequear, es ilógico realizar un viaje a otro continente por más de 20 días y llevar solo un equipaje de mano"

Avantatges: "Tripulación agradable"
Queixes: "No hay nada que hacer. No se puede escuchar o ver películas"

Avantatges: "La tripulación muy amable"
Queixes: "Cancelaron el vuelo y mo dieron explicaciones"

Avantatges: "El vuelo estuvo puntual"
Queixes: "Entretenimiento y orden al subir al avión"

Avantatges: "Seats are comfortable on Business Class. Service is good"
Queixes: "Constant delays specially from CDG! Poor cabin service specially on this flight."

Avantatges: "La tripulación tenia mal trato, el abordaje nos tuvieron 40 minutos haciendo cola skn poder ingresar en vez de que nos llamen cuando tengamos que pasar."

Queixes: "La puntualidad"

Avantatges: "Entertainment system failed repeatedly."
Queixes: "Entertainment system failed repeatedly."

Queixes: "Llevabamos libres los 3 asientos de delante, se cambio un adolescente al que la tripulación trataba como un rey, perjudicandonos ya que levantaron los reposabrazos de los asientos para que fuera tumbado impidiendonos a nosotros la ya dificil movilidad durante el vuelo de mas 11 horas."

Avantatges: "La atención de la tripulación. El personal asiático de mostradores es realmente divino."
Queixes: "El personal de Air France para la fila antes de Revisión de visado es elitista, grosero y discriminatorio. Se burlan y hablan en francés creyendo que los turistas no entendemos. Me siento muy decepcionada de la atención. Pesaron mi bolso de mano de manera aleatoria y me cobraron 100 euros por 3 kg."

Avantatges: "Excelente atención"
Queixes: "El abordaje fue muy lento."

Avantatges: "The comfort of the flight snd kindness of the crew."
Queixes: "My connecting flight to san francisco was through Delta, which it was on a different terminal, I had to carry my luggage out of the airport in order to get to delta’s terminal - the buildings are not connected."

Queixes: "Todo bien"

Queixes: "Puntualidad, el vuelo ha salido dos horas tarde"

Avantatges: "El personal del avión"
Queixes: "Espacio asientos"

Avantatges: "La puntualidad."
Queixes: "En este vuelo todo fue perfecto, desde el embarque hasta la salida del avión."

Queixes: "El proceso de Check-in es muy complicado. El avión está demasiado viejo"

Avantatges: "crew was great, seats were comfortable"
Queixes: "departure board listed flight as being boarded and gate closed hour before flight leading to confusion and standing in queue for over an hour, part of food was frozen and inedible, paid for upgraded seat which turned out to be by bathroom smells were as bad as you can imagine"

Avantatges: "On time, no hassle."

Avantatges: "Tiempos y la atención personal."
Queixes: "Tener asiento en pasillo o ventana, pero no enmedio"

Queixes: "Algo de entretenimiento no hay nada"

Queixes: "More water provided during the flight. Also, the second meal was not very good."

Avantatges: "The crew was friendly and always came around with water."
Queixes: "The “vegetarian” option was tuna which isn’t vegetarian and there was no vegetarian snack. With the hundreds of dietary and religious food restrictions you would think having a vegetarian option would be much more attainable.. They also didn’t make an announcement about our flight being late."

Avantatges: "The transfer times were excellent"

Avantatges: "Incómodo Equipaje perdido"
Queixes: "Comodidad Sistema entretenimiento Comida Seguimiento del equipaje"

Queixes: "El snack abordo. Eran de gustos muy fuertes y cosas que no suele gustar al público en general"

Avantatges: "Excelente todo"
Queixes: "La app de airfrance play nunca funciono"

Avantatges: "La comodidad de los asientos es increíble aún siendo un vuelo low cost"
Queixes: "Tanto a la ida como al regreso ese tramo fue con AirEuropa y el personal en aeropuerto no tienen la amabilidad correspondiente. En la idea me tocó problemas con uno de ellos y en el regreso vi que otros pasajeros les ocurrió lo mismo. Ni siquiera muestran sus nombres."

Avantatges: "Personal agradable"
Queixes: "En Florencia faltan las mangas para subir al avión"

Avantatges: "Food was ok."
Queixes: "Very little room in economy class. For a 6'1" person, it's impossible to get comfortable."

Queixes: "The fligh Washington delay more than a hour"

Avantatges: "atencion muy buena, muy amable"
Queixes: "no hay entretinimiento a bordo"

Avantatges: "Flight was on time."
Queixes: "Food could have been much better in comparison with other airlines."

Avantatges: "Really liked the new touch screens (with very good responsiveness). Also liked the food selection (the champagne was nice, so was the menu we were given)."

Avantatges: "Crew was nice, too short of a flight to figure out more"
Queixes: "no chance to try. Can’t pick a special meal in short term flights and snacks are not vegan"

Queixes: "My first flight was cancelled my return flight was delayed by 5 hours They made me check my carry on even though it was with in the size limit which cost 85 euros and when trying to ask why the staff was extremely rude and not helpful worst flight experience I’ve ever had"

Avantatges: "El servicio al cliente"
Queixes: "El aterrisaje"

Queixes: "I ordered Asian Vegetarian Meal. But they served me only pasta."

Avantatges: "Excelente trato"
Queixes: "Todo excelente"

Avantatges: "Las comodidades y los videos y películas"
Queixes: "La comida"

Avantatges: "Me gusto mucho la amabilidad de los auxiliares"

Avantatges: "Avión de última tecnología con buen internet de ida pero no pude usarlo de vuelta, con muy poco espacio para un viaje tan largo."
Queixes: "1- el servicio de la tripulación pedimos agua y nada que la traían. 2- Pésimo espacio entre asientos en clase turista 3- mal sistema, no permitio hacer el check in, y cuando dimos a opción de pagar asiento lo permitió hacer 4- en un viaje Intercontinental únicamente dieron una comida, no dieron coffee, el agua casi tuvimos que rogarla pues querían vender únicamente"

Avantatges: "TRIPULACION VUELO HORARIO ASIENTO"
Queixes: "ATENCION ANTE CAMBIOS DE VUELOS DE AEROLINEAS ARGENTINAS, ASOCIADA NO TUVE RECONOCIMIENTO!!!"

Avantatges: "tripulacion y horario y asiento"
Queixes: "me modificaron horario de aerolinea asociada y perdi el vuelo si compensacion ni nada!!!! tuve que comprar otro boleto"

Queixes: "Revisar que las pantallas de entretenimiento estén funcionando correctamente."

Avantatges: "Salió más o menos puntual. El comandante era agradable."
Queixes: "El tamaño de la cabina es muy escaso. Para gente alta o voluminosa es un reto."

Queixes: "Los cambios que ocurren a último momento en los vuelos siempre perjudican a los pasajeros y son imposibles de revertir, hablo de asientos ya comprados y esas cosas"

Queixes: "En ejecutivo es espectacular porque son aviones nuevos"

Avantatges: "La tripulación excelente, muy buena atención y la comida muy rica."
Queixes: "El entretenimiento, el avión que tome no tenía pantalla y fue muy aburrido."

Queixes: "Uds me vendieron un pasaje que no incluía equipaje esto fue trajico, nunca mas usare kayak"

Queixes: "El viaje es acorde al precio del viaje, la comodidad y la comida es mediocre."

Avantatges: "Nada a destacar!"
Queixes: "La única compañía al quien tenia confianza, porque otros ya habían agotado dicha confianza me decepciono completamente, al intentar quitar mi violín (que vale varios miles de euros) para meter en la bodega."

Queixes: "La temperatura del avión estaba muy fría. Fuera de eso, gracias a la comodidad del avión y los asientos nos encantó el vuelo."

Avantatges: "Nos quejamos muchos de los pasajeros de los modos de las azafatas. Algunas de ellas sobretodo la que estaba en nuestro sector que creo se llamaba Esther. Mi grupo éramos 3.mi hermana Susana, y mi prima Angélica. Creo que podrían ser más amables que no cuesta nada tener una sonrisa en el rostro."

Avantatges: "Vuelo excelente. Recibí buen trato, cubrieron mi alimentación y estuvo a tiempo. Conectó en tiempo con los otros vuelos."

Avantatges: "El avión y su conducción e"
Queixes: "El servicio y la comida"

Avantatges: "Nada considerando que el avion era un A330"
Queixes: "Todo"

Avantatges: "Comida en el vuelo"
Queixes: "Todo, excepto alimentos"

Avantatges: "Asientos incómodos, poco reposacabezas. Menu muy reducido a la hora de comer. Retrasos en el embarque"

Queixes: "Después de esperar para desembarcar en último lugar como nos habían avisado, no me trajeron el carro del bebé a la puerta del avión como es la normal general en Milán con air europa, por lo que le tuve que ir cargada con dos niños y las maletas hasta encontrarme el carro tirado en el suelo"

Queixes: "El retraso en el vuelo, una hora.... llegue tarde la reunion..."

Avantatges: "La rapidez de embarque y lo rápido del vuelo"
Queixes: "El precio de la comida es excesivo"

Avantatges: "Despegue y aterrizaje. Profesionalidad del piloto"
Queixes: "El actual descontrol en la facturación de maletas: abajo autorizan y arriba ordenan facturar, con el consiguiente contratiempo. El trato del personal de embarque, muy desagradable y maleducado"

Avantatges: "Normal"

Queixes: "Incomodidad generada por no estacionar avion en finger por lo que genera uso jardineras"

Queixes: "Vuelo en clase Business. No funcionaba mi sistema de entretenimiento de mi asiento y tuve que irme a otro asiento. Butacas Business de comodidad standard para vuelos transoceanicos, pero algo deterioradas"

Queixes: "Otra vez salimos con retraso"

Avantatges: "El personal"
Queixes: "Cambiar las políticas de la oferta,"

Avantatges: "Im not sure how comfortable can an economy, 12 hours and a half flight seat can be.. but somehow it turned out to be easy and nice"
Queixes: "The only things i can think of are already given in business class, like even wider seat and spaces between lines"

Avantatges: "Ningún problema con el vuelo."
Queixes: "No tuve ningún problema"

Avantatges: "Todo,Air Europa es una gran aerolínea,tripulación muy amable y amistosa"
Queixes: "Nada,todo bien"

Avantatges: "El personal atento y buen entretenimiento"
Queixes: "La comida un poco soso y los asientos algo incomodo (para un vuelo de 12 horas)"

Avantatges: "Vuelo en hora"

Queixes: "La aplicación de para ver películas/series no funcionaba"

Avantatges: "Todo correcto y sin problemas ni retrasos. El trasbordo de 1 hora suficiente."
Queixes: "No hubo nada de picoteo ni conida ni café. Ni de Bilbao a Madrid ni de Madrid a Roma."

Avantatges: "Todo correcto"

Queixes: "Desvío al aereopuerto De Santiago de Compostela"

Avantatges: "Personal muy atento"
Queixes: "La comida no era muy buena y el entretenimiento mejorable"

Queixes: "Que nos vendieron el boleto sin incluir las maletas y en la página al reservar, NO nos preguntó. Tuve que pagar 60 euros deben de poner las cosas más claras."

Avantatges: "El vuelo salio y llego en hora. El personal de check-in muy amable, pedí sitio en ventana y me lo concedieron."
Queixes: "Comida bastante simple y lo peor de todo que no había servicio de entretenimiento en el avión. Te dicen que puedes descargarlo en tus dispositivos móviles, pero ni en el móvil, ni en la tablet ni en el ordenador lo conseguí, con lo que se hace muy pesado el vuelo sin tener acceso a películas."

Avantatges: "El personal que me atendió, se verdad muy profesional. Da gusto viajar así, descontando un poco la incomodidad."
Queixes: "La silla delantera me tocaba las rodillas, tenía que tenerlas piernas estiradas bajo esta. El personal muy profesional. Aunque el vuelo se retrasó un poco, llegamos bien que es lo que importa."

Avantatges: "Todo excelente!"

Avantatges: "The seats were comfortable and the flight attendants were pleasant and professional. Very impressive!"

Queixes: "Advance check-in did not work -- tried 3 times. Entered all the info, pressed enter and nothing happened."

Avantatges: "No delays"
Queixes: "Boarding process they start from back rows first"

Avantatges: "Crew was very pleasant and helpful"
Queixes: "No outlet to charge a phone"

Avantatges: "Very puntual & cheap!"

Avantatges: "The crew was friendly."
Queixes: "There is not enough space for your feet. You're basically on top of the person next to you. The aircraft was old and had no tv in front of you, no outlets to charge our phones. The food was terrible."

Queixes: "T"

Avantatges: "Plane departed early and arrived early. No incident."
Queixes: "Alitalia chose to offer no-servce flights. Not a cup of water. Passengers need to go to the back of the plane, where the attendants sit together and chat the whole flight, and ask for a (tiny) bottle. What they do during boarding is jump on anyone who would dare to place a piece of garment in the overhead bins. It comes through as a fad..."

Queixes: "La comida"

Avantatges: "El espacio entre los asesinatos es muy estrecho"
Queixes: "La comida"

Avantatges: "Nada"
Queixes: "El trato de las valijas porque una llego rota. La comodidad de los asientos El snack que te ofrecen"

Queixes: "OK flight, evening Business class"

Avantatges: "Asientos incómodos y cabina muy antigua. Se sentían fierros del asiento en la espalda"
Queixes: "Sistema de entretenimiento muy antiguo. Conexión de audífonos no funcionaba en mi asiento y no me dieron solución. Vuelo de 14 hrs sin entretenimiento es terrible."

Avantatges: "Everything"

Avantatges: "Nada en particular"
Queixes: "Entretención a bordo"

Avantatges: "Comida y entretención"
Queixes: "La limpieza. El avión no estaba tan limpio y ventilado. Asientos y pasillos sucios. Cobertor sucio"

Avantatges: "Even though the plan was full, the boarding process was quick."
Queixes: "Extremely old plain. The worst entertainment center i’ve ever seen: it was just ok for the 80’s. The crew seems to not knowing how to smile."

Avantatges: "on time departure and arrival"
Queixes: "price for baggage, water is only “service” on board"

Avantatges: "El personal es bueno"
Queixes: "El abordaje y tiempo de salida"

Avantatges: "La atención correcta, aunque sólo te hablan en italiano."
Queixes: "El vuelo salio con 15 minutos de retraso. El snack consistía en unas galletitas de chocolate, sin opciones. Vuelo bastante turbulento."

Avantatges: "Buena atención"
Queixes: "Mantenimiento del avión. No funcionaban las pantallas con el trayecto del avión y nuestro asiento estaba roto."

Avantatges: "Nos reubicaron al llevar la pantalla rota."
Queixes: "Limpieza y mantenimiento. En los 2 vuelos nos toco asientos sin recoger basuras del vuelo anterior, uno con pantalla averiada y el otro con el reposa brazos roto."

Queixes: "Limpieza y mantenimiento"

Queixes: "Limpieza y mantenimiento del avión"

Queixes: "La simpatía de los azafatas/tos"

Queixes: "La simpatía de los azafatos/tas"

Avantatges: "Peu de place pour les jambes Équipage très sympa"
Queixes: "Plus de place pour les jambes mais vol rapide donc Ok"

Avantatges: "The site was convenient and comfetable"
Queixes: "Food"

Avantatges: "Todos muy amables"
Queixes: "Entretenimientos, la pantalla de es pesima"

Avantatges: "El personal trabaja rápido."
Queixes: "La comida era poca y en una ocasión ni se me sirvió, tuve que pedirla yo."

Queixes: "The A330 really needs a makeover... Other airlines offer a better service in Business class"

Avantatges: "Very new and clean plane."
Queixes: "Nothing it was all good."

Queixes: "It was delayed by 4 hours"

Queixes: "Alitalia is the worst airline company"

Avantatges: "I don't think I say anything I liked."
Queixes: "Food, veg option, given peaces of boiled mushrooms, Eggplants and spinach. What a horrible experience."

Avantatges: "La atención y el servicio fue excelente"
Queixes: "La comida no fue tan rica como la de ida"

Queixes: "Meals"

Avantatges: "Me gusto que está aerolínea no hace escalas para llegar directo a México lo que acorta sustancialmente el tiempo de vuelo"
Queixes: "Lo que no me gustó es la comida que ofrecen la verdad bastante mala desde los snacks hasta la comida central, los asientos se me hicieron algo duros pero aceptables, en los sobrecargos no te hacen sentir que estén al pendiente de ti no se acercan a preguntarte si se te ofrece un vaso de agua o algo uno tiene que ir prácticamente hasta la cocina a buscarlo, uno de los snaps que me ofrecieron era un pan con queso y jamón pero el pan estaba muy pasado probablemente de su fecha de caducidad e incluso"

Avantatges: "La atención y el personal"
Queixes: "Se que es un viaje corto, pero por lo menos brindar un vaso de agua, así es preferible ir en tren."

Queixes: "La aerolinea cancelo el vuelo"

Avantatges: "I like that even though the flight was delayed they managed to board all passengers and get things going quickly for departure."
Queixes: "Upon arriving to Rome, the time taken to land, actually getting off the plane and into the airport takes a very long time. Not much time to get to your connecting flight. Make sure you have at least 1.5 or 2 hr minimum layover time when booking connecting flights from Rome."

Avantatges: "Comfortable seats"
Queixes: "Lack of information about the flight conditions; height and timing updates. Absence of screens, lack of technology. Not clear English announcements. Ignorance and arrogant attitude of hostess, I can tell because I'm veiled muslim. Not comfortable flight."

Avantatges: "Buena atención del personal"
Queixes: "Los asientos eran muy incómodos en la espalda y probé 3 distintos, además el avión era muy antiguo. Hubo 1.30 hrs de retraso lo que hizo que no alcanzara a llegar a mi conexión"

Avantatges: "Crew was pleasant"
Queixes: "Little hot on the plane"

Queixes: "the food is terrible. he literally dropped my bread and picked it back up to give to me. it was soggy, tasteless and disgusting even more given the rude crew. I never comment a review unless it was a good or extremely terrible experience. One of the crew members was extremely rude to Americans. God forbid we ask him a question he would keep walking. For the price I paid and the duration of my flight (12 hours from LAX-FCO) I wish I chose a different airline. that was the most uncomfortable flight I've had in a long time and I travel often."

Avantatges: "Vuelvo muy agradable"
Queixes: "Los snacks."

Queixes: "Initial flight from London to Rome left late, so missed connecting flight to Johannesburg. Although we were put up in a hotel and got a flight next day, missed another connecting flight, which was with another flight company and had to pay again to get another flight. No apology from the airline for the inconvenience this caused. The travel to South Africa was for an emergency and ended up getting there two days later."

Avantatges: "The fact that I had more legroom than I expected was surprising."
Queixes: "The staff were super rude, forgot my food TWICE. Boarding took ages, and once inside the plane, they took a long time to get on the runway. Food was terrible, the bread was hard as rock. IFE has some relatively new films, but the screen is very small. The screen has terrible quality, and honestly makes the flight excruciatingly boring if you don’t have other sources of entertainment."

Queixes: "Seats were packed with no room for feet"

Queixes: "No me caben las piernas y no soy tan alto 1.80"

Queixes: "Una hora de retraso por 'tráfico aéreo denso'"

Avantatges: "Personal insolente malos tratos y discriminatorios."
Queixes: "Desorden en ingreso. Atrasos. Sin explicación."

Avantatges: "El personal de cabina del vuelo Barcelona-Roma, ante venta total de cupos discrimina quienes deben llevar sus bolsos debajo del asiento o en los maleteros. Malos tratos."
Queixes: "Personal de cabina del avión muy vetusto. Lentos en reaccionar no hablan español y con malos tratos."

Queixes: "Alitalia and SkyTeam still can't figure out how to check luggage through on separately ticketed flights, even if both flights are the same airline."

Avantatges: "legroom and quick"

Avantatges: "Nada, el trato ha sido nefasto, se comunican por SMS sin darte alternativas"
Queixes: "Todo, el trato ha sido nefasto, se comunican por SMS sin darte alternativas"

Avantatges: "Nada me gustó, imposible que vuelen teniendo un servicio igual"
Queixes: "No me gustó los asientos super finos, malisima la comida en especial la pasta, mi compañero de viaje tenía comida vegana, se pasó con hambre, muy muy mala, incomible"

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